Dobre Instagram prakse; @LittleLambo_

Podjetje Little Lambo je bilo ustanovljeno leta 2014. Ročno izdelujejo visoko kvalitetne otroške mokasine iz najboljšega usnja, ki mu nobena kemikalija nikoli ni prišla blizu. Poleg tega, da vsak par sešijejo na roke, upravljajo meni enega najljubših Instagram profilov. 500 objavljenih fotografij, skoraj 20.000 sledilcev in tudi po nekaj par tisoč všečkov na fotografijo so številke, ki govorijo same zase.

Od kar sem prvič naletela na profil @littlelambo_ na Instagramu, jim sledim. Prepričale me niso le izjemne fotografije, ampak tudi način, kako se te fotografije razporejajo v zgodbo, kako podjetje komunicira s sledilci in kako – razume priložnosti, ki jih Instagram ponuja. Ko k temu dodaš še ugotovitev, da gre za majhno, družinsko podjetje iz Slovenije, je nujno, preveriti, kako se stvari lotevajo. Mogoče še kdo najde kak navdih ali nasvet za svoje delo. Pogovarjali smo se preko e-pošte, odgovarjala je cela družina … vsak po malo:) Nastal je naslednji klepet;

IMG_1606

Se lahko na kratko predstavite – kdo ste, s čim se vaše podjetje ukvarja?

Znamka Little Lambo izhaja iz družinskega podjetja Lambo, ki se že več kot 20 let ukvarja s tekstilom. Kljub težkim časom v tej industriji in ob vseh cenenih izdelkih iz vzhoda, smo naše podjetje ohranili na zeleni veji, na kar smo zelo ponosni. V septembru 2014 se je hčerki Alji utrnila ideja o prodaji usnjenih otroških mokasinov. Sprva nismo vedeli, kako začeti, saj z izdelovanjem copatkov in usnjem nismo imeli prav nobenih izkušenj. Pol leta smo porabili, da smo razvili modele, in še kar nekaj mesecev  – da smo našli usnje, ki bi zadovoljilo naše zahteve glede kvalitete. Zdaj lahko rečemo, da smo zagotovo uspeli.

Ste slovenska zgodba, prisegate na lokalno in ročno narejeno, vseeno pa osvajate svetovni trg?

Vsi mokasini se od začetka do konca naredijo  v naši delavnici, prav tako skušamo uporabiti čim več slovenskih izdelkov, kot so nase škatle ali vezalke v mokasinih. Usnja pri nas nismo našli, saj iščemo le okolju prijazno usnje. Vsekakor se nikoli ne bi odločili, da bi proizvodnjo selili na Kitajsko, od koder sicer dobivamo veliko ponudb za izdelavo naših mokasinov. Kako osvajamo svetovni trg, pa najboljše povedo velike spletne trgovine, v katerih smo prisotni – v 90% je odgovor Instagram.

Instagram je za vas ključno sredstvo promocije in komunikacije, kar je, sploh za slovenska podjetja, izjemno redko. Kaj pa drugi kanali?

Splet je za nas ključnega pomena. Do sedaj v promocijo nismo vložili niti evra, kar je v resnici – precej neverjetno. Naše delo na spletu se začne in konča s fotografijami mokasinov. Instagram je za nas zagotovo najpomembnejši kanal, smo se pa začeli truditi tudi s Facebookom, saj ugotavljamo da Instragram predvsem med Slovenci ni dovolj popularen.

IMG_0708

Se še spomnite začetkov na Instagramu?

Stvari se na Instagramu zelo hitro premikajo. Objaviš dobro sliko, pa je na spletni strani poplava kupcev. Začetkov se skorajda ne spomnimo, niso pa bili lahki. Moraš vztrajati, komentirati druge slike, se povezovati – stopiti v stik tudi  z blogerji. Verjetno si marsikdo težko predstavlja, a za naše fotografije, da so, takšne kot so, porabimo nekaj ur na dan. Na telefonih imamo po 100 slik istega modela, objavimo eno. Pomembne so podrobnosti.

Kako ste prišli do prvih sledilcev?

Verjetno na podoben način, kot vsi. Všečkali smo veliko fotografij in napisali veliko komentarjev. Zanimivo se zdi, da se jih je veliko (komentarjev namreč) na začetku tudi vrnilo. Zdaj, ko so številke sledilcev višje, temu ni več tako.

Prej ste omenili, da fotografirate s telefonom. Po ogledu vašega profila to človek skorajda težko verjame. Fotke so super!

Hvala! 🙂 Kot smo že omenili, nam fotografiranje vzame res veliko časa, nekaj ur vsak dan. Telefon gor ali dol, izdelek moraš dobro postaviti, ga osvetliti in se posvetiti podrobnostim. Niti približno nismo pravi fotografi oz. s fotografijo nimamo izkušenj. Vse kar smo se naučili, smo se učili sproti. Zagotovo pa je naša želja imeti pravi studio za fotografiranje, saj bi s tem pridobili veliko več časa in mogoče še bolj kvalitetne fotografije. Seveda pa kdaj tudi menjamo – mokasine za fotografije:)

Ravno prejšnji mesec smo imeli res srečo, da smo dobili kot našo uradno predstavnico znamke znano fotografinjo, ki ima sedaj novorojenčka in res čudovite fotografije. Za nas bo posnela veliko fotografij v zameno za nekaj mokasinov. Če gledamo, da fotografi računajo vrtoglave vsote denarje za kakšen fotoshooting, smo tega sodelovanja res izjemno veseli.

IMG_0535

Imate kakšna ‘pravila’ po katerih objavljate na Instagramu?

Najraje objavljamo zjutraj. Mislimo namreč, da je to čas, ko vsak rad pregleda kaj je novega. Kaj objavljamo je predvsem odvisno od tega, kar smo prejšnji dan pripravili. Barve mokasinov se ne smejo ponavljati, med naše fotografije vedno radi umestimo fotografijo kakega blogerja, s katerim v določenem obdobju sodelujemo. Trudimo se objavljati vsaj 2 fotografiji dnevno, smo pa večino časa tako zasedeni, da je pravilo najmanj eno na dan. In ta ena naj bo kvalitetna.

Kaj pa interakcija s sledilci? Imate veliko komentarjev in zasebnih sporočil?

Interakcija je zelo pomembna. S tem si pridobiš zaveznike in podpornike, ki tvoj profil in znamko dvignejo. Priznamo, da tega ne počnemo dovolj pogosto. Enostavno zmanjkuje časa. Zasebnih sporočil je vedno več, včasih preveč. Stranke želijo pomoč pri izbiri, zastavljajo splošna vprašanja o izdelkih, najdejo pa se tudi taki, ki želijo, da jim mokasine pošiljamo zastonj. Ta sporočila običajno – brišemo.

Bi Instagram priporočili drugim malim podjetjem?

Zagotovo bi; Naša zgodba je – Instagram zgodba. Dobivamo tudi veliko e-sporočil slovenskih podjetij, ki želijo nasvete, kako se približati uporabnikom na Instagramu, kako sploh začeti, kaj objavljati. Žal ne moremo pomagati vsem. Naš svet, svet v katerem se promoviramo, v katerem objavljamo in prodajamo –  je otroški svet, zato lahko nekomu pomagamo zgolj pri najboljših otroških znamkah, najboljših blogerjih z našega področja, ne spremljamo pa drugih trendov in zato težko svetujemo nekomu, ki na primer prodaja pohištvo.

IMG_1240

Nauk zgodbe je torej preprost; Kvalitetne fotografije so za Instagram najbolj pomembne. K temu je nujno dodati še interakcijo z uporabniki, brez katere pač ne gre, in razumevanje – Instagram ni zgolj podaljšek Facebooka ali pa katerekoli druge spletne strani (ali družbenega omrežja), kamor lahko samo malo kopiraš obstoječe vsebine. Instagram je svet sam zase, zahteva vsebine zase. Tisti, ki to razumejo, tisti na Instagramu uspejo. @LittleLambo_ je zagotovo med njimi.

 

Klepetala in priporočala; Sanja Leban Trojar – @sanya_lt

PS; Kateri profil pa je tebi všeč? Od koga se lahko učimo?