500.000 x #igslovenia

500.000. Pol milijona. V petih letih in pol je to skoraj 2.000 na teden. A povprečja lažejo. Na začetku jih je bilo veliko manj. Torej jih mora biti zdaj na teden veliko več. Ne štejeva. A tu in tam se spodobi, da jih preštejeva, da sva vesela in da to tudi naglas poveva.

500.000 fotografij so uporabniki Instagrama označili z #igslovenia. Tujci, Slovenci. Na začetku, pred petimi leti in pol, ni bilo nobene. Sanja si je izmislila to značko, ker na profilu nisva želela deliti fotografij, za katere ne bi imela izrecnega dovoljenja za delitev. Na Instagramu se nekako smatra, da uporaba določene značke, ki ni generična, kot je npr. #slovenia, pomeni tudi dovoljenje za ponovno objavo. Hkrati je tudi dodaten prepoznavni znak profila, če obstaja ta povezava. #slovenia, torej najbolj generična značka, ima 2.240.000 fotografij. #slovenija 318.000. #ig_slovenia, ki je verjetno nastala kot napaka, se je kar dobro prijela s 34.000 fotografijami. #ifeelslovenia, uradna značka z vso promocijsko mašinerijo, ki stoji za njo, jih ima 210.000. #itsculturetime, ki ga promovira v svojem profilu, 61. Ni napaka. Je pa dokaz, da ni preprosto spromovirati nove značke. Na Instameetih v Sloveniji in na Hrvaškem, kjer vedno uporabljamo posebno značko za vsak dogodek, jih redko dobimo več kot 100.

 

Podoba ob drugi obletnici profila danes deluje skoraj patetično. Prvi intervju z nama je 23.9. 2014 naredil Simon Šketa – takrat še ni kuhal – na sketa.si. Takole je povzel: “Več kot 50.000 fotografij Slovenije, več kot 8.000 sledilcev, polovica iz tujine. Nove fotke prihajajo vsak dan, Slovenijo v najlepši podobi na Instagramu pa vse bolj občudujejo tujci.”

Več kot očitno nama je uspelo, tudi 70.000 sledilcev, ki jih je @igslovenia dosegla nekako v istem tednu, to dokazuje. Decembra 2014 je imel Instagram 300 milijonov uporabnikov, danes jih ima 900 milijonov. V tem času je število sledilcev @gslovenia zraslo za skoraj 9x! Še vedno je več kot polovica sledilcev iz tujine. Najboljše objave imajo več kot 50.000 dosega in več kot 70.000 prikazov.

 

Popularnost Slovenije kot turistične destinacije je v zadnjih letih skokovito naraščala. V istem obdobju je naraščala popularnost družbenih medijev, predvsem Instagrama, in njihova/njegova vloga v promociji destinacij. To je bil najin skromen prispevek k promociji Slovenije (in Instagrama v Sloveniji) – 500.000 x #igslovenia.

Zoran Leban Trojar @zokus_gf

Sanja Leban Trojar @sanya_lt