3 pravila za začetek; Kvaliteta, komunikativnost in stil!

Prvi zapis seveda mora biti namenjen najbolj osnovnim Instagram ‘pravilom’. Zdi se, da so ta vsem poznana, a po nekaj letih upravljanja in spremljanja različnih profilov lahko mirno zatrdim, da temu ni tako. Slabe fotografije, preveč ali premalo njih in nič ali pa napačna komunikacija, to so spodrsljaji, ki si jih najpogosteje privoščijo tako posamezniki kot podjetja. Zapis je tako namenjen – obojim.

Pojdimo po vrsti;

Kvaliteta pred kvantiteto!

Super je, če veliko fotografiraš, malo manj super je, če prav vse fotografije objaviš na Instagramu. Po možnosti takoj. Pravilo naj bo; Manj kot 10% fotografij, ki se znajdejo na tvojem telefonu ali fotoaparatu, naj konča na Instagramu. Fotografije skrbno preglej, preveri motiv, ostrino, kompozicijo, simetrijo, premisli, kako se bo fotografija obnesla v tvojem profilu (glede na prejšnje objave) in šele nato – objavi.

#minihint1; Lepo te prosim, če ne gre ravno za kak hudo artistični pristop, fotografijo poravnaj!

Objavljaj vsaj enkrat dnevno, da sledilci ostanejo aktivni, objavljaj največ dvakrat dnevno, obvezno s premorom vmes. Največ všečkov fotografija prejme v prvih dveh urah, zato ji pusti, da ‘zadiha’ in šele nato objavi novo. Večina večjih profilov na Instagramu si za premor med objavo dveh fotografij pusti vsaj 6 ur.

Instagram je družabno omrežje, namenjeno izmenjavi fotografij. Dobrih fotografij. Naj ne postane odlagališče tvojih vsakodnevnih banalnih opravil (slabe fotografije hrane in pravkar nalakiranih nohtov ne zanimajo – skoraj – nikogar) in naj tvoj profil ne bo sam sebi namen.

Ko brskam med fotkami za objavo na @igslovenia, sem včasih presunjena, kaj vse najdem. Zrnato, neostro, spackano, postrani, odrezano … Če je tebi vseeno, kako fotografija zgleda in kaj sporoča, bo vsem ostalim tudi.

Kvaliteta za družabnostjo!

Lahko si še tako dober fotograf z najboljšo opremo, to na Instagramu enostavno ne bo dovolj. Instagram je v prvi vrsti družabno omrežje in tako se moraš tudi obnašati. Če kdo misli, da je zgolj objava (super) fotografij dovolj, se moti. Vsi uspešni Instagramerji so povedali, da so se za svoj profil nagarali; Vsi, ki so prešli mejo 100.000 sledilcev, pojasnjujejo, da so najprej komentirali in všečkali druge fotografije, da so se pogovarjali in predvsem – vedno zahvalili. Še danes znajo reči hvala, ne glede na to, kdo jih pohvali ali objavi njihovo fotografijo. Zanimivo spoznanje, povezano z urejanjem profila @igslovenia, zagotovo je; Slovenci se redko zahvalijo. Ne gre nujno za zahvalo nam, ekipi @igslovenia (a tudi ta se marsikdaj prileže:), ampak vsem tistim, ki komentirajo in hvalijo objavljene fotografije.

Tudi vprašanja pogosto ostajajo neodgovorjena. Kot da jih ni. Instagram ni enosmerna komunikacija, kjer nekaj objaviš in to je to. Če ga dojemaš na ta način, lahko pričakuješ, da bodo sledilci … enosmerno odtavali stran.

#minihint2; Ko kaj komentiraš, sprašuješ ali odgovarjaš (tudi na tvojem lastnem profilu), nikoli ne pozabi uporabiti oznake @ in uporabniškega imena. Samo z aktivnim linkom bo nagovorjeni opazil zapisan komentar.

Uči se od dobrih in imej svoj stil!

Čeprav se zgornje ‘pravilo’ na prvi pogled bere precej shizofreno, dejansko drži. Vsak od nas si izbira Instagramerje, ki jim sledi, z razlogom. Zakaj se od njih ne bi tudi učili? Vprašaj se, zakaj ti je neka fotografija všeč, zakaj nekomu slediš, kaj je tisto, kar nek profil dela res dober. Ne škodi, če kdaj poskušaš ponoviti kako dobro fotografijo, ne z namenom kopiranja, ampak z namenom – učenja. Da ugotoviš, kaj gre in kaj ne.

Kljub temu, da se je vedno dobro učiti, je dobro biti tudi samosvoj. Ko prebiram razlage, kako nekdo postane ‘predlagani Instagram’ uporabnik, vedno naletim na eno podrobnost; Instagramerji, ki jih Instagram izpostavlja, imajo svojstil. To je jasnona prvi pogled. Kar preveri zadnjih nekaj objav na Instagram profilu in poglej Instagramerje, ki so tam objavljeni. Drznem si trditi, da pri vsakem lahko prepoznaš nek stil, ki zaznamuje njegovo galerijo.

Intsagramerji, ki so že bili izpostavljeni, so vsi tudi povedali, da je Instagram najprej želel videti in slišati njihovo zgodbo.Vprašanje zate torej je; Kakšno zgodbo pripovedujejo tvoje fotografije?

 

@sanya_lt